EM-truppen

Sen min STORSLAGNA succé som lajvbloggare under melodifestivalen, så tänker jag följa upp det med en lajvblogg om uttagningen om EM-truppen. Hela tiden uppdaterad.
Skojt va?

Jag kan börja med några stalltips baserat på min digra erfarenhet på området.
Mitt första stalltips bygger på en regel. Den är som följer: Har Lagerbäck en enda chans att peta en spelare som på något sätt har elelr har haft en koppling till Hammarby så kommer han att ta den.
Tänk Östlund. Säg hejdå till Bakircioglü och von Schlebrügge. Bli inte jätteförvånad om till och med Stoor inte är i truppen säger jag bara. Det är väl bara Shabaan som är säker. Det kan han inte undvika liksom.

Sedan bör påpekas att Lagerbäck är en medelmåtta till tränare och coach. Tänkte bara nämna det, så ingen missförstår någonting.

Kan inte tänka mig att Daniel Andersson inte komemr med.  Visst, sparka på nån som redan ligger, han har fått skit så det räcker kanske. Men sanningen är att han aldrig har varit bra i landslaget. Han har varit dålig, helt enkelt.

Och petningen av Östlund 2006 är fortfarande en av de största skandalerna i svensk landslagsfotboll. Han blev petad för att Lagerbäck inte kunde coacha på ett vettigt sätt mot Irland den gången. Läs gärna Patrik Anderssons analys av det hela i nåt nummer av Offside nångång...

Roland Andersson påstår att spelarna kommer från tjugoett stycken klubbar. Är det skånsk grammatik, eller snubblade han bara?

Blablablabla.

Det är roligare att blogga melodifestivalen alltså...
Lucic, Henke, Kennedy, Berg. Hoppas jag på. Och Stoor såklart.

Som sagt. Rami kunde han ju inte låta bli.

Shaaban, Mellberg, Ljungberg klara. De är ju inget att blogga om direkt.

Fuck, där kom Daniel Andersson. Är det nån förutom Lagerbäck som vill ha honom där?

Granqvist och Allbäck. Det stänger väl till det för Lucic och Berg.

Stoor! Titta, det gick. Men än så länge en skittråkig trupp.

HENRIK LARSSON!!!!!!!

Tack som FAN för det!!

Kennedy som ersättare för Linderoth om han inte klarar att spela. Får man väl vara hyfsat nöjd med.

Men att Berg inte är med är så fegt, fegt, fegt.

Nu skiter jag i det här. EM kommer gå jättedåligt.

Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback