Reta mig inte på fredagar!

Fredagar är - för alla som inte visste det - i alla fall min sista dag på arbetsveckan. Fredagar är summan av de fem tidigare nätternas sömnskuld. Fredagar är en mycket bra dag för att tillönska folk ett redigt kok stryk. Man ska inte reta mig på fredagar. Man ska inte reta mig klockan sju på morgonen på tunnelbanan på summan av fem nätters sömnskuld. Och ändå gör de det. Folk.

 

DN skriver:

"En Stockholmare i 30-årsåldern har fått Patent- och registreringsverkets tillstånd att byta sitt efternamn Larsson mot det adligt klingande Nordenstjerna. Verket motiverar sitt beslut med att ätten Nordenstjerna har varit utdött sedan 1999, men Riddarhuset har ändå kraftigt protesterat mot beslutet."

 

Och jag blir arg så att tårna krullar sig på mig. Låt oss va förfan! Jag har fullständigt noll förståelse för folk som aktivt, uttryckligen och metodiskt jobbar för återinförandet av klasssamhället i Sverige. Adeln ja. Den är avskaffad, eller är jag fel ute? VA?!!! "...men Riddarhuset har ändå kraftigt protesterat mot beslutet". Vad menar de? Menar de verkligen att Riddarhuset faktiskt har något att säga till om? Wassafack, som jag gärna säger nuförtiden. "Verket motiverar sitt beslut med att ätten Nordenstjerna har varit utdött sedan 1999". Betyder det i sin tur att det finns en lag om att man inte får heta existerande adliga namn? Ja, helt tydligen, för att man inte får heta vad man vill har vi ju vetat länge.

    Det är sjukt, det är allt jag vill säga.

    Om det alltså.

    Jag har mer.

    DN skriver också (jag läser DN på tunnelbanan alltså, om ni inte har förstått det):

    "En ny utvisning av en 23-årig afghansk man stoppades bara några timmar innan planet till Kabul skulle lyfta och mannen släpptes också ur förvaret. Men migrationsverket beslöt på torsdagen att ändå inte pröva 23-åringens asylansökan på nytt. Hans utvisning stoppas inte heller, utan man kommer att fortsätta försöka utvisa honom till Kabul.

    Bakgrunden till osäkerheten är att Migrationsdomstolen i Malmö i förra veckan återförvisade flera afghanska  ärenden till Migrationsverket. Domstolen menade att verket inte tillräckligt tydligt visat hur en person som är från en annan del av Afghanistan ska kunna klara sig i huvudstaden Kabul. Den 23-årige mannen är från provinsen Ghazni.

    Migrationsverket säger i ett vägledande beslut att det är för farligt att utvisas till Ghazni och fem andra provinser i söder. Däremot kan man bli så kallad internflykting i Kabul.

     Den uppfattningen delar inte UNHCR, vars aktuella rapporter figurerat i målen vid Migrationsdomstolen i Malmö.

     Migrationsverket har nu överklagat flera afghanska migrationsdomstolsbeslutet till högsta instans."

 

Okej, det där blev långt, var inte meningen, men jag kunde inte klippa bort något eftersom allting är så jävla dumt! Jag har dock lärt mig att inte skylla hela världen eller hela Sveriges olycka på Migrationsverket. De har det tamejfan inte lätt, som måste följa en sådan undermålig invandringspolitik. Och med det menar jag att det är absurt att inte ha som mål att någon gång i framtiden har fullständigt fri invandring. Jag förstår inte varför vi anser att vi har mer rätt att bo här bara för att vi är födda här. Om någon kan säga vad du eller jag faktiskt gjorde för att förtjäna för att födas här, så tar jag gärna emot det förslaget. Som spermie alltså, vad gjorde vi? Ja, självklart är det en retorisk fråga. Svaret är så självklart. Eller?

    Vi kan inte förtjäna att våra förfäder inte gick ut i krig typ. Det är bara fånigt. Låt alla komma hit förfan. Vi har plats och pengar så det räcker.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Ha en mysig kväll:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback