Lajv and gnällig!

Eftersom jag har tråkigt, samtidigt som jag är ganska opeppad på det mesta, till och med att börja sippa på min Campari, så ska jag vara lite sådär populärkulturistisk och sitta och kommentera SVT:s officiella musiktävling.

Charlotte Perellis "Hero" är verkligen ingen stark låt. Som vanligt när Fredrik Kämpe är med i bilden. Hur kan ha få mer 63 låtar av 32 varje år? Det är konstigt.

Nu har Luuk sagt två fel redan. Må han vara nervös kanske kanske?

Sibel sjöng bättre än förra gången jag såg. Men en ballad behöver vara riktigt bra för att vara riktigt bra. Som Lady in red typ.

Alla borde hålla på Rongedal. Scissor Sisters i röd kostym - känd från Bollnäs Melodifestival. Bästa låten tycker jag de har också. Med skarp konkurrens från Christer då förstås...

Jag har inte hört Linda Bengtzings låt. Spännande. Spännande eftersom hon alltid sjunger så sjukt jobbiga låtar. Tyvärr så exploderade hela hennes hjärna redan i försöken, så vi ska inte hoppas för mycket. "Jag gör vadsomhelst, nu har jag blivit frälst" är ingen fantastisk rad. Det var inte Pling som hade skrivit texten va? För hon brukar ju oftare och oftare skriva sjukt dåliga texter (läs: "I love Europe").
Den låter som Jonas Gardells "Ta mig".

Christer Christer Christer...
OM de bara flirtade lite med östländerna i Europa istället för bara de centraleuropeiska länderna, så kanske den här hade kunnat få i alla fall nån röst i den europeiska finalen.
Tonartshöjningen till andra versen är verkligen hemsk.
Men jag lyssnar hellre på det här än när han sjunger Elvis. Christer Sjögren version "Suspicious minds" har faktiskt fällts för brott mot mänskligheten i domstolen i Haag.

Carl Bildt-skämtet var kvällens hittills mest förutsägbara.

Det här beatet till Amy Diamond-låten låter... ja.
Men hon sjunger också väldigt mycket bättre den här gången.
Men beatet ja. Det är jättetråkigt. Borde ha skojat upp det lite, för att få upp gladkänslan lite. Det ska ju va en glad låt liksom.

Falsklegget var roligt. Typ det första roliga.

Empty room är en betydligt svagare låt än Sibels. Typisk schlagerballad. Som alla andra. Eller ja, inte som de dåliga. Men som alla andra bra.

Nu var Noor rolig igen.

Han den tänkande i Nordman är verkligen torr. Eller töntig, men det får man inte säga va?

Haha. När man sjunger till exempel i kör, men ofta också i andra sammanhang, så brukar man säga att man inte ska sjunga för starkt i början, för att ha någonting att bygga på. Nordman har aldrig sjungit i kör. Men jag gillar Hemlin. Han kan vara rolig.

Fråga: Att dricka Campari med halvfryst jos, är det som att dricka Campari med jos och is?
Svar: Det skulle man kunna tro.

Fridas sidekick. Han har hittat nån sorts balans mellan... nä, han är bara jobbig.
Om jag ska säga nåt positivt så är det väl att jag bara förut har sett den här låten på youtube i osynk. Och det är bättre i synk.
Var hittade hon honom? Vid vilket tillfälle kände hon att det här skulle va nåt. Det här kan bli bra. Och borde hon inte tänkt om när hon blev nykter igen?

Jag gillar att BWO blinkar till ABBAs absolut bästa låt "Lay all your love on me". http://www.youtube.com/watch?v=pCiNhsqOTDo
Refrängen kunde det dock vara ett bättre lyft i. Plus att den låter som Madonnas "Hung up".

Blir det dans eller ett ABBA-medley innan Björn kommer? Annars kan man ju alltid slänga in en egenskriven musikal. Det har ju visat sig vara framgånsrikt förr.

Jepp, om man ska tippa då.
Hmm, hmm.
Jag är värdelös på att tippa, för jag kan inte fatta hur dålig smak folket i Sverige har. Men Rongedal borde ju vinna. Men de gör de inte. Säkert vinner väl Perreli då och kommer på plats femton i Eurovisionen.
Äsch.

Björn har snygga kläder.
"A dörr". Det var roligt.

Nu kommer Maia Hirasawa. Kan blir bra.
Men det är lätt att göra covers.
Det är lätt att göra innerlig version av en poplåt.
Inte för att det inte är bra.
Men det är inte svårt.
"I'm just a mortal with potential of a superman" är Quicksand av Bowie. Samma låt som även den mycket kända raden "Of Garbo's Eyes" är ifrån...
Plus att bong-körerna från The Arks original är tagna från Bowies körer på Lou Reeds "Sattelite of love"
Lite trivia sådär.

Ola är söt och har alltid en söt liten sarkastisk ton.

Oj, vad spännande! Nej, förlåt, nu sa jag fel.

"Lennartz" var en dålig TV-serie.

Det är svårt att inte misstänka buffel och båg med de här jurygrupperna.
Rätta mig om jag har fel, men vad jag vet så har inget bidrag vunnit som inte fått tolvan av tittarna. Fast nu när jag skriver det har jag för mig att det visst har hänt.
Konsten att helgardera sig.
Fyra tolvor, det här är zzzzzååå tråkigt.
Bufflar och bågar!
Så slänger man in en fyra för att folk inte ska bli misstänksamma! Ha! Vilket lätt trick!
Yeah, Go Rongedal.

Men jag förstår inte. Det här med att de låtsas med att vara i de städer som rösterna kommer ifrån? Vad vill de?

Ola Lindholm borde ta upp sitt tv-program "Riktig talkshow". Den enda talkshowen som typ varit bra i Sverige.

Min bror kalenderbitaren meddelar mig om att Stenmarck inte vann tittaromröstningen. Och det gick ju jävligt bra sen.

Dans är sällan roligt.

Gabriel Odenhammar har tappat all komisk tajming som han hade när han var liten. Tyvärr.


Japp, det var det. 15:e plats i Erovisionen med en grymt tråkig låt.

Så kan det gå när man inte lyssnar på DunderHugo!

Tack för ikväll.

Kommentarer
Postat av: cim

Åh! Christer!!!! Och du har fel om Bentzing säger din bror!

2008-03-15 @ 20:35:58
Postat av: cim

Och ur avspänningspedagogisk synvinkel är Christer den som har varit mest groundad av de hittills tävlande. Så det så!

2008-03-15 @ 20:39:58
Postat av: august

Det låter falskt helt enkelt

2008-03-15 @ 20:40:16
Postat av: August

Och det finns tre låtar som förtjänar att vinna.
Rongedahl
Bengtzing
Nielsen

2008-03-15 @ 20:41:16
Postat av: Dunderhugo

Ja, jag gillar Christer för hans avslappnade attityd. Han är fin.
Men vem sjunger falskt anser du, A? Christer?

2008-03-15 @ 20:47:43
Postat av: August

Nej, amys komp låter nästan falskt

2008-03-15 @ 20:58:00
Postat av: Aggablagg

Och hur kan du tro att Linda skulle kunna bedöma headline? Verkar hon som en tjej som ohar koll och omdöme? nej.

2008-03-15 @ 21:08:20
Postat av: hanis

hihi, ett mycket underhållande inlägg! go christer säger jag bara! (eller sa när jag var full)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback