Sova middag.

När han blir trött så blir han först varm uppe vid öronen. Sprider sig ner till axlarna. Jag lägger mig på rygg, han ligger på min mage och borrar in näsan i min hals, jag kliar honom på ryggen, som min pappa brukade göra. Han blir kokhet ner över ryggen och hans huvud är som ett element som gör att jag får en svetttår i ögat som svider härligt. Han håller på och rör sig en massa och jag kan inte se om han sover, men jag lägger ner honom bredvid mig i soffan, på kudden jag ligger på, han tittar på mig och jag säger att vi lägger oss såhär istället. Jag hamnar med armen under honom och han sover. Jag ligger kvar en stund och tittar på honom, frigör mig sen, för han har överfört all sin värme till mig.
Han har en stor tuss med katthår som fastnat längst bak på blöjan och jag älskar honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback