Nitton kronor.

Idag har jag varit på intervju.
Liksom igår.
Inte på samma, utan på två olika.
Dock var båda föräldrarkooperativ.
Och förskolor.
Jag är ganska bra på intervjuer. Jag för mig fint. Man kan säga såhär; i regel så gillar kvinnor i medelåldern och uppåt, mig skarpt. Mammor med barn i tonåren eller äldre ungefär. Jag vet inte varför.
Så nu väntar jag på svar från dessa tu.
Och om jag får ett ja från båda så har jag helt plötsligt ett i-lansproblem.
Vilket jag inte skulle vara sen med att tacka ja till att ha.
I-landsproblem på jobbfronter, är det av i-landsproblem jag skulle önska mig mest för tillfället.
Att jag måste välja, är alltså det i-landsproblem jag pratar om, berättar jag nu för er som inte har alla klabbar i frysen.

I övrigt kan jag berätta att jag köpt mitt livs första Marabou Dajm. Den kostade nitton kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback