Godispapper, Rocky, Skandia, Ministrar och Groove.

Nu ska vi se.
Allting i rätt ordning...
Jag kliade mig på ryggen just, och märkte att jag hade massa godispapper som fastnat där. Limmat mot huden. En flik av en vingummipåse och ett dito från en påse med persikor. Godispersikor alltså.
    Min bror frestade mig med lite kunskapsfrågor om Martin Kellermans Rocky häromdan, vilket var allt som behövdes för att jag skulle komma in i en Rocky-period igen. Det är bara i den serien man kan läsa repliker som "Tjejer är såna jävla Costanzas".
    I övrigt är jag ikväll nöjd över den tvååriga fängelsedomen Ola Ramstedt. Skandiadirektören. Det är så fint på nåt sätt! Om den domen står fast så kan hela bilden av vad vi anser vara kriminellt och vilka vi anser vara kriminella, omkullkastas. Alla våra fördomar. För detta är en svensk, vit man i övre medelåldern, som ser snäll ut. Och så ser han rik ut. Och det ser ut som han har ett mycket fint arbete. Han är från ett fint hem, har nog inte haft en svår uppväxt i nån förort, eller liknande. Han har gått i de finaste skolorna och haft en karriär som anstår honom och hans värde som människa. Men han är KRIMINELL!!! Men det är inte så att han har brutit sig in nånstans, i en villa eller så, och stulit en tv och en stereo och tjuvkopplat en bil och flytt därifrån. Han är MYCKET MER kriminell än så! Tusentals gånger mer kriminell! Så det är klart han ska åka in i fängelse!
    Det är så enkelt och lätt, bara man tänker på det på rätt sätt.
    En annan sak som jag tycker är tillfredställande, är att två av de allra nyutnämndaste minstrarna kommer få avgå från sina poster innan de ens har hunnit tänka ordet ministerlön.
    Jag tror att det är lördag idag. Men det är typiskt fredag.
    Jag var inne i stan idag för att titta om det nya numret av Groove hade kommit ut nånstans. Jag är med där. Även om jag har fått känslan av att jag inte alls kommer att vara med, bara för att jag har sagt det till så många. På riktigt alltså. Jag tror inte jag är med. Men det hade det inte. Kommit ut alltså. Det nya numret.
    På tisdag börjar jag jobba!

Kommentarer
Postat av: henk

förvirrad. kom du med eller inte hade det kommit ut eller inte vad står det?

2006-10-14 @ 15:20:18
Postat av: Hanna

För det första: bravo en blogg!
För det andra: hur god är inte marabou-dajm?
För det tredje: Ännu mer information du inte förmedlat till mig. Jag har då inte hört om nån medverkan i nån tidning. Där ser man...

2006-10-15 @ 14:31:42
Postat av: Hanna

Men gud, jag skojar lite och du börjar prata om avföring. VAr är denna värld på väg?
Jag använde faktiskt Ett halvt ark papper i min undervisning förra veckan. Men klassen fattade den nog inte. Trodde att den handlade om ett kille som haft sex och sen mördat nån. Den är ju inte heller med i Giftas utan Sagor.
Jag tog bort din kommentar också. Det är inte för att jävlas, men jag försöker vara lite anonym så då går det inte så bra om mitt namn står med.

2006-10-15 @ 23:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback